tisdag 28 april 2020

Bellis

Då har vi varit i Fagernes och röntgat Bellmans höfter. Jag viste inte att man var tvungen att betala NKK, innan man mötte upp på veterinärkontoret.  Men det fick jag hjälp med av Elisabeth så det ordnade sig. 

Bellisen somnade ganska snabbt efter första sprutan. Plåtarna skickas i väg och vi får väll svar om någon vecka eller så. Bellman var ganska groggy efteråt och har sovit hela dagen. Får gå en promenad lite senare när han piggnar till. 
Besöket på Fagernes Veterinärkontor var iallafall väldigt bra och trevlig personal. De tog gott hand om honom. (Trots att han kissade inne 😳🤷🏻‍♀️)
Jag har också sökt om Utställnings Championat idag hos NKK. De brukar inte vara de snabbaste på att svara och nu har de permitterat många. Svaret där räknar jag inte få med det första, men då var det iallafall gjort. 
Mitt körkort skall också bytas ut, det går snart ut och då byter jag alltså till norskt körkort nu.
Man får mycket gjort när man inte jobbar 7 dagar i veckan 😇👌




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...