söndag 6 oktober 2019

Sista höstlovsdagen - Jakt


Släppte Bellman när solen gick upp över Vinstern. Och kl 07:37 fick han upp en hare. Haren kom mot mig och försvann över en höjd. Bellman efter, och jag...
På andra sidan höjden stod en gubbe och kissade bakom sin stuga. 
Ja där kom haren med Bellman hack i häl, så fick han se mig också ... 
Jakten fortsatte och efter 15 minuter tappade Bellman.

Han fick upp haren igen men jag såg den inte.

De här soluppgångarna är makalösa



Här krånglade Bellman hela dagen med haren

Det blev lite över 3 mil idag...

Snö på topparna

Fick elda lite idag.  Mina gummistövlar har spruckit och det var mindre bra.


Tydligen någon mindre smart person som inte kunde låta bli att kommentera på NRK Norrlands Facebook idag. De hade en artikel/film om en 16 årig tjej som sköt sin första älg...
Men han fick svar på tal ...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...