söndag 10 juni 2018

Maurvangen Utstilling

Tidigt i morse åkte jag och Bellman till andra sidan Valdresflya. Han trodde nog att vi skulle på jakt för han ylade och skrek hela vägen. Vi tog en liten pause vid f.d vandrarhemmet. Vindstilla, snötäckta toppar och 15 grader, klockan var bara 07:30. Vilken kanon fin start på dagen. 
När vi kom till Maurvangen för att checka in var vi först i sekretariatet och checkade in. Eller rättare sagt jag var där med Bellmans ID handlingar och Vaccinations pappet. I Norge kollar de inte chip på hundarna det tycker jag är lite märkligt. Nu kollade de bara vaccination inte ID. Lite annorlunda!?
Bellman skulle ut tidigt i ringen och det gick fantastiskt bra. De ville att vi skulle bli med i slutet på dagen för att tävla om Best in Show. 
Jag tänkte att vi inte hade en chans där så klart men vi väntade och väntade. Totalt var det 56 hundar. Jag tror klockan var närmare 14:00 när det var dags för BIS. 
Många timmar att vänta, myggen var ilskna men efter lunch blev det iallafall lite svalare när molnen kom.
Bellman och jag åkte ut först av alla i ”finalen” men jag var JÄTTEGLAD ändå så klart. Firade med middag till mig och Bellman på Bessheim Fjellstue













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...