onsdag 6 juni 2018

Badbomb - gör det själv

Efter det att jag fick badkar går det åt en del badskum och BADBOMBER, här hemma. Jag är ingen kemist så badskum har jag inte fått till men jag har gjort ett försök med Badbomber. Lavendel är en favorit och här kommer resultatet.




Då var det bara att testa dem då!
Recept till 5 medium badbombshjärtan
Ingredienser
2,25 dl Bikarbonat
1 dl Citronsyra
0,5 tsk doftolja (jag använde rinblomolja och lavendel)
0,5 tsk vatten
Karamellfärg
 
Gör så här:
Blanda de torra ingredienserna i en bunke, jag använde engångshandskar. Droppa i oljan och vatten tills du får en sandliknande massa; tänk våt sand som att bygga sandslott. Jag delade massan i två innan jag färgade den ena med blå karamellfärg.
Jag hade en muffinformsplåt i skåpet som jag använde. Kändes lättare att inte göra runda badbomber. Fyllde formarna och pressade ner massan. Det fick torka ett dygn innan jag knackade ut dem och lät de torka ett dygn till innan jag paketerade dem. 
Abrakadabra... färdigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...