torsdag 12 april 2018

AniCura i Gjøvik

Det blev en lång dag i Gjövik i dag. Vi åkte vid 10 tiden och var hemm strax före kl 20:00.
Veterinärkontoret i Gjövik tog emot oss och frågade direkt om det var Bellman vi hadde med oss. Jag fick följa med in på ett rum och så kom vår veterinär Anne Mette. En väldig sympatiskt och kunnig veterinär. Hon svarade på alla mina dumma frågor och visade mig hur det såg ut under Bellman 3e ögonlock. 
Anne Mette tyckte att Bellman var en ovanligt trevlig hund för sin ras och han fick mycket beröm. När han sövdes kräktes han lite men när han väl somnat fick jag lämna honom där i trygga händer. Frågade också om de kunde klippa hans klor och det var inga problem.
Vi åkte till köpcentret och åt lunch under tiden. Det skulle ta ca 1,5 timme + uppvakning och det ska helst ske stilla och lugnt. 
När vi kom tillbaka på eftermiddagen väckte de upp Bellman och han var väldigt groggy. Han somnade igen på golvet i receptionen. Wiggo bar ut honom till bilen. Receptionisten frågade flera gånger om vi var okej eller om det var något vi funderade på. 
Verkligen ett jättetrevligt bemötande, men jag hoppas så klart att vi inte ses igen.
Nu ska vi behandla Bellmans ögon 4 gånger om dagen i 4 veckor. Också vara noga med att skölja hans ögon med saltvatten.(hela året).
Hans diagnos var folliker bakom 3 e ögonlocket. Han har haft det en stund men ögonen har inte runnit eller kliat. Det är förnuftigt att skrapa bort det och se om det kam hjälpa. Det kan komma tillbaka men det är inte ovanligt på hundar över 2 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Sportlovsveckorna och danska veckan

Invasion av danskar och engelska gäster i vecka 7. Så kom NM i längdskidor och resten av alla sportlovsväder vecka 8 och 9. Nu är vi i vecka...