tisdag 27 mars 2018

LångTisdag

På Fredag är det Långfredag, så då blir det Långtisdag i dag.
I natt blev vi väckt flera gånger av att Bellman blev vansinnig när de knäckte i huset. Det har slagit om till kalla och klara nätter nu, och med sol på dagen börjar isen på taket att flytta på sig. Varje gång det knakar eller låter konstigt går Bellman i gång Voooof voooov voooof...böff böff.
Lite trött i ögat i morse när jag skulle jobba men det gick. Efter lunch kom Petter och bytte av mig och jag kunde ta några timmar Påsklov.
Vi körde över till "andra sidan" hälsade på Bessheim och Gjendesheim. En helt fantastisk värld, att köra över Valdresflya och ner mot Gjende
Bellman fick träffa Kaia och Troja när vi drack kaffe hos Harald på Gjendebåten.
Valdresflya 

Mot vinstern

Gjendesheim


Gjendebåten

Kaia

Frøya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...