torsdag 23 november 2017

Ombyggnad i Beitostølen

I går kväll var jag på ett 1,5 timmes möte. Eller rättare sagt presentation om framtidsplanerna här på Beitostølen. Turismen ökar och det är ganska kritiskt med trafiksituationen i högsäsong. Flera bolag har nu gått tillsammans och ska ändra hela centrum.
Det är ett väldigt spännande projekt, och de har redan börjat att gräva. Hela planen skall stå klar 2025 men för den tid är det andra tidsfrister som ska vara klara.
Jag kommer att flytta ut i från mitt kontor före Jul nästa år.
De senaste dagarna har det kommit snö och som vanligt passerar det långtradare över fjället utan snökjedjor eller piggar. Om ett par veckor är alla instruktörer på plats och vi är klara för en ny vintersäsong.
Bellman är i Sverige och kommer inte tillbaka föränn jul tyvärr. Under tiden har jag sällskap av Fryd (Malamut) Mamma till Bamse.
2 Desember är det skyltsöndag och julgranen ska tändas. ( foto från december 2016)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...