söndag 7 maj 2017

Smôga med Monica og Mattias von Wachenfeldt

För första gången fick jag äntligen besöka mormors grannar på Smôga. Det hjärtliga värtskapet Habbestad bjöd in till en kvällssoaré på udden. En perfekt majkväll med glittrande sjö och kvittrande fåglar.
Mattias och Monica bjöd på "godbitar" som de kallade det, i både engelsk och svensk tappning.
Att syskonparet avslutade med -Ack Värmland- ringade in hela kvällen.
Publiken sjöng med och efteråt blev det picknick på svalbergen.
Hela Smôga är ett konstverk. De har verkligen byggt upp det nya i ett med naturen. Det gamla båthuset är nu konsertlokal med stora fönster som vätter ut mot Västra Silen. Det är sedvanligt att ta med knyte, så efter konserten serverade det massa godsaker.
Jag fick träffa gamla skolkamrater till mormor, många av mina egna lärare från högstadiet i Silbodalskolan.  Min klassföreståndare Lena, hemkunskapsläraren Doris,träslöjdläraren Lennart med flera.
Vanligtvis när jag går på konsert lyser det upp med  smarttelefoner överallt, men inte den här kvällen. Jag såg en enda som också satt med sin telefon och filmade. Det var en tjej som gick i min parallellklass och är lillasyster till de som uppträdde. Annars satt folk i ro och pillade inte på sina telefoner. Ganska befriande måste jag säga...
Men jag kunde inte låta bli! Ville föreviga den här stunden tillsammans med gamla bekanta och mormor.
Jag vill, gung, gung, gunga, gunga med dig...

Fantastiska konstverk 

Fika på berget

Monica och Mattias i motljus 
Smôga

Sädesärlan

Sten Ohlsson :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...