tisdag 23 maj 2017

Prästgatanett Östersund

På Booking.com hittade jag det här smultronstället i Östersund.
Prästgatanett är en kulturminnesmärkt gård från 1850. Här hyr Niklas och Marlene ut ett par lägenheter. Den vi bor i har två sovrum, stort vardagsrum och ett litet kök. Duschen och toaletten är separerade,det är ganska vanligt i gamla hus har jag för mig.
Inredningen är väldig smakfull och det är små fina detaljer överallt. Allt i från kakelugnar till tändsticksaskar. I trädgården finns det grill och trädgårdsmöbler. Det är en liten oas i staden.
Vi betalar Kr990,- för en natt. Delat på tre personer är det ett fynd tycker jag. Speciellt om du är van norska priser.
Det är inte frukost inkluderat, men med två kockar i resesällskapet tvivlar jag på att det blir ett problem i morgon bitti.
Här är några bilder i från lägenheten vi bor i.
Uppbäddat och klart för en god natt sömn 
Fredrik och Wiggo vilar efter 4,5 timme i bil i från Mora och hit

Tändstickorna får endast användas i Sverige!

En av fyra kakelugnar

Köket har även en gammal hederlig ugn 
Pulverkaffet gjorde sig inte rättvist i den här fina koppen 
Linslusen med hipsterskägget är Fredrik. På väg in på den engelska puben  på Prästgatan, Östersund.

Trots Union Jack flaggor och en inredning som skriker England.
Tapas à la Jämtland. Ren och älgkorv,lokala ostar,hjortron chutney,friterat tunnbröd med mera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Sportlovsveckorna och danska veckan

Invasion av danskar och engelska gäster i vecka 7. Så kom NM i längdskidor och resten av alla sportlovsväder vecka 8 och 9. Nu är vi i vecka...