söndag 22 januari 2017

Födelsedagsbarnet Daniel

Tog en grytidig buss lördag morgon till Oslo. Planen var att överraska Daniel på en restaurang i centrum senare på kvällen. Erika mötte upp mig på busstationen och vi gick en promenad, åt lunch på Pascal(självklart). 
Sol och blå himmel, riktigt kanon väder. Vi checkde in på hotell och gjorde oss klara.
Klostret restaurang bjöd på en 6 rätters meny där kocken fått fria händer.
Fixa till sig lite innan vi gick ut
Veronica Och Bojan med födelsedagsbarnet. Tyvärr fick jag ingen bild på Daniel med kungakronan.
Förätt: grossini,tapenade,näpe
Stenbit med rödbeta 
Öring med blomkål och tryffel 
Hemmalagade nudlar med soja och grönsaker
Tyvärr åt jag upp efterrätten innan jag kom på att jag skulle ta kort på den.
Det var himla kul att träffavännerna från Arvika igen, allt för länge sedan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...