fredag 25 november 2016

Svetta solkräm

Hattdag, Yr.no säger att det ska regna. Heavy rain. Men vi har haft vita fluffiga moln och varmt som i en pizzaugn. Därav  hatt, solskyddsfaktor 50 och solglasögon. Det där med solkräm är en djungel. Vi har med vår favorit Riemann P20. Den sitter fast och du kan svettas och bada nästan hela dagen utan att behöva tänka på att smörja dig. Men jag har mina misstankar om att den kanske inte är den mest hälsobringande smörjan funkar använda. Den är som en olja men luktar sprit. Till vår solkrämsamling har vi också en flaska Calypso den ska vara både Anti ageging och water resistant. Jag tror inte på att den stoppar åldrande och osäker på hur mycket vatten den tål. 
Vidare har vi det självklara valet för många, Nivea. Den är helt okej att smörja in sig med när man är torr,men jag svettas bort den ganska fort och då är den svår att smörja på igen. Men den är behaglig och mjuk. Aftersun med aloe veran är också lätt att smörja på men jag föredrar nog en aftersun med högre aloe vera procent.
Ansiktet har vi de andra solkrämerna till.
Köpta på Apoteket och body shop. Här är min favorit apotekets med högt skydd och matt. Försvarets solskydd är svår att smeta, Body shops är SPF 30 men den skyddade inte så bra tycker jag.


Det är ett jätte fint hotell för alla som älskar att snorkla/dyka. Vi har med undervattenskameran men jag tror jag har glömt kabeln för att få över bilderna. Så det blir nog inga bilder nu på fiskarna. Men både Dory och Nemo har vi sett.

Man för sin hatt!?

Som sagt... hattdag i dag. Så får vi se om Yr har rätt i morgon. Det har inte märkts någonting av att stormen Otto varit på besök i Mellanamerika. Hoppas inte att han har tänkt sig förbi här heller..
Adios...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...