måndag 14 november 2016

O- Ringen

O‑Ringen är världens största orienterings-äventyr.

1996 var jag fjorton år och jobbade som vatten-funktionär tillsammans med ett gäng i från Årjäng. Det var verkligen jätteroligt. Minnen för livet.

Vecka 30 varje år arrangeras den här orienterings tävlingen. Till sommaren är det  i mina hemtrakter.
Årjängs Orienteringsklubb söker frivilliga volontärer som kan hjälpa till under arrangementet. Förr var det ca 3000 funktionärer men nu förtiden med hjälp med bland annat datorer och nutidens teknik behöver de ca 1300 funktionärer. Klubbarna får igjen "timlön" på de av oss om ställer upp.
Hoppas verkligen jag kan få ledigt, trots att det är mitt i högsäsong på Beitostølen. Någon gång kanske jag också kan få lite ledigt mitt på sommaren....det vore fint.
På mötet i dag blev det utdelning av priser till de som deltagit på naturstigen, fika och bingo.
Läs mer om O-ringen 2017 här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...