fredag 21 oktober 2016

Bellmans vecka...

Den här veckan blev Bellmans vecka. I onsdag morgon lämnade jag över Bellman till Lasse, de skulle pröva lyckan vid Haugseter. Själv åkte jag till Langmorkje statsallmänning med Eric. Vi var där för 2-3 år och fälde en hare för Eric. Efter lunch fick jag ett sms från Lasse där han skrev att han hade skjutit Bellmans första hare. Så himla roligt.  Han skröt hej villt över hur duktig Bellman var. 
På post på Hulderstigen

Bellman søker...

vid foten av Knutshøi i morse. Det är väldigt varierande mellan höst och vinter terräng. Bellman sprang ut på isen här, tack och lov gick det bra.

Ingen höjdare att jaga i dag, Bellman fick inte upp något spår i dag

När jag kom tillbaka till bilen var den handhållna GPSn borta. SKIT!
Tappade den i skogen i förrgår också. Min fina Fjällrävenjacka kommer inte helt överens med GPSn. Den ramlar ur när jag rör mig. Tack och lov hittade jag den i förrgår och i dag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...