tisdag 20 september 2016

Varma jaktdagar

Hösten fortsätter att leverera. Sol,sol och mer sol. I helgen var vi i Årjäng och njöt det vackra vädret. Pappa tog med hundarna till skogen och vi andra handlade loss på marknaden. Jag fick mig till och med ett par TRÄSKOR! 
Ljung i flera färger,korv,godis och nya japanska knivar.
I går var Wiggo ute med Bellman och jagade. Det gick inte så bra, men i dag var han på hugget. 
Jag tog med mig båda hundarna till skogen tidigt i morse. Innan solen gått upp släppte jag dem. Det visade sig bli en kanondag för Bellman. Han fick upp ett eget spår och jobbade på i fyra timmar. Stine och Tinka gjorde oss sällskap i solväggen på hytta. 
Klockan 11:00 var jag tillbaka på kontoret. Hundarna fick mat och vatten i hundgården. Nu är det stekhett igen! 
Solen börjar gå upp
Första snurren innan Bellman tog upp ett annat spår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...