söndag 11 september 2016

Septemberjakt i Kistefos skogarna

Jag har turen att träffa många nya människor på jobbet. En av dem bjöd nu med mig ( och pappa) att jaga hare i helgen. Ett gyllene tillfälle att träna valpen och jag kunde inte tacka nej.
Efter jobbet i går åkte vi mot Dokka och Kistefos skogen, slingriga,smala vägar tog oss upp och in i skogen. De var ett jaktlag på ungefär 10 stycken som hyrde en hytta och jaktmarker här. Ingen av dem jagade hare, mest älg och fågel.
Det började regna på kvällen och mitt i natten vaknade jag av att det dundrade med regn ute.
Inte det bästa utgångspunktet för att släppa hundarna tidigt dagen efter, men vi kom oss ut i skogen runt klockan 08:00 och då tittade solen fram.
Vilket område, fantastiska skogar och näst intill obefintlig biltrafik.
Trond står på post,precis innan Eric och Bellman får upp en hare

Utsikt över en av myrarna, jätte fina jaktmarker.Det var snittslat och klart för älgjakten som börjar lite senare i september

Bellman tigger godsaker vid fikat

I ett par sekunder stog Bellman still och jag kunde ta ett kort

Bellman kom tillbaka en timme före Eric



Bellman följer Eric tillbaka till bilen och berättar för honom att vi har väntat,ganska länge.
Det blev en heldag, men inget pangande. Eric fick lukten på något när vi hade packat i hop och var klara för att gå tillbaka till bilen. Självklart gjorde han det. Slutet gott allting gott.
Tusen tack till våra nyfunna vänner på Liersætra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...