torsdag 17 december 2015

Njuter ledig torsdag

Såg på tv till sent i går kväll och sov tills vi vaknade. Lite julstämning över det hela. I går eftermiddag var det "tomteverkstad". När jag och Mimmi lagade Sarah Bernard. Smöret tog slut och chokladen likaså, det blir alltid så himla många och vi tröttnat varje år. Men så glömmer vi bort det. När du står med näsan i smör och smält choklad i flera timmar blir du inte så sugen på sötsaker. Det kanske är ett trix nu inför jul. Att baka allt själv? När man är klar har man inte lust på det. 
En suddig bild på NÅGON som brottas med en gran.
Vi gick på snöskor efter frukosten i morse, det är slitsamt. Vi tog det som träning och Eric hoppade som en hare i snödrivorna. Det var harspår överallt, Eric tjöt av extas och jag hängde efter som en slips i magbältet.
Det var ganska mörkt mitt på dagen i dag. Snöade lite också.
När vi kom hem blev det fika.
Superfint att sitta ute en stund när man ändå har tagit på sig alla kläder.
Domherrar,sparvar och mesar gjorde oss sällskap i trädgården.

Just det, vi har spelat in ett julkort i år. Men det blir premiär på julafton.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...