måndag 24 augusti 2015

Värdelöst fiske i dag

Jag packade med mig draglådan och rodde ut i vassen. Monterade ihop kastspö och valde ut den perfekta spinnaren.
Använde inte motorn eftersom jag bara skulle ut i viken. Båten är väldigt finnar ro faktiskt.
Men här tog det roliga slut!! Trassel på linan. Med vind i håret och lina överallt var det inget annat att göra än att ro till land.
I mormors kök fick vi reda ut rullen och fixa till det. Sen gav jag upp fisket för den här gången.
Mormors stuga. Eric springer lös och lever ett drömliv här ute. Vid lunchtid gick vintill grannstugan och gratulerade Margit på 83 års dagen. 
Här bor Margit, mormors granne och barndomsvän. Vi fick rabarber av henne som nu växer och frodas på Beitostölen.
Tårtkalas i trädgården
Tycker att det är ganska häftigt hur det har växt här runt ingången. Fick mig att tänka på Babylons hängande trädgårdar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...