söndag 23 augusti 2015

Härliga Värmland

Årjängs herrlag spelade mot Jössefors fredag kväll på Tingevi. Det slutade med 2-1 till Årjäng. Under matchen samlade de in pengar till en defilibrator. Efter en hemsk olycka för ett par veckor sedan när en pojk ramlade ihop efter matchen.
Han överlevde men ligger på sjukhus har jag hört.
Lördag åkte jag först till Klässbol och såg mitt kusinbarn spela fotbollsmatch. De har precis börjat med offside, inte det lättaste. Det var strålande sol och de hade vattenpauser under matchen. 
Lunch på Kaffekvarnen med resten av familjen efter matchen. Mimmi kom också och vi besökte Linneväveriet. Mimmi bodde på Stömne Herrgård under helgen. Jag fick en liten omvisning där, det låg helt fantastiskt till vid Glasfjorden.
På vägen hem åkte jag vidare till Långserud och Esters Café. Där köpte jag en kopp kaffe och marängpaj som jag avnjöt i bersån på baksidan av caféet. 
Så hilma gott!
Det blev lite shopping också när jag hittade en tekopp som mamma varit på jakt efter.
Jag och mamma plockade körsbär i dag. Wiggo planterade det trädet för tre år sedan, och nu bär det frukt.
En liten sväng till Farmor blev det också. Vi tog med glass och blåbär. Det var gott i värmen. 
Farmor får se bilder i från Beitostölen och ridturen i veckan. 15 september fyller hon 95 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...