söndag 12 april 2015

Acro Yoga vecka på Beitostølen

Den här veckan organiserar Pi en Yoga och skidvecka här på Beitostølen.
I går mötte jag två gäster i från Tyskland, en av dem med special kompetans i Therapeutic flying.
Acro yoga är en blandning av akrobatik och yoga. I "Terapi flygning" har du en bas och en flygare.
Basen har kontakt med backen genom att ligga på ryggen och sträcka upp sina ben och armar. Flygaren blir lyft upp i luften med hjälp av basen fötter. Vanligtvis plasserar basen fötterna på höfterna till flygaren. En tredje person fungerar som "spotter" en slags säkerhet för flygaren först och främst, om inte balansen är riktig mellan bas och flygaren.
Jag och Pi har testat några av övningarna men det ska bli roligt att få se de som kan det här på riktigt.
I går fick jag testa en liten "flygtur". Min stela nacke och rygg fick en välbehövd genomgång. Otrolig känsla att hänga upp och ner och bli strechad i alla riktingar utan att du själv har kontrollen.
Pi flyger mig på isblocket utanför skidskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...