onsdag 28 januari 2015

Skidspåren för oss själva

Tillsammans med Pi och Rambi åkte jag och Eric ut på längdskidor efter frukost idag. Perfekt temperatur och de två första timmarna hade vi spåren för oss själva. Vissa stunder kan bara beskrivas som magiska. Hundarna kom bra överens och ungefär samma takt. Rambi är en pensionerad drag hund och Eric letar efter harspår hela tiden.
Jag är väldigt förtjust i mina nya längdskidor med skin tech. Vallningsfria och klara sätta följa med på tur dirket.
När vi kom hem igen stekte Pi pannkakor och vi åt dem med plommonsylten jag kokade i höst.
Lite ovan att vara hemma mitt på dagen. Annars är det här en vanlig syn vid alla busshållplatser på fjället.
Skolbarnen tar självklart inte sin cykel till bussen utan sparken.
Tulpanerna jag fick av Linda och Martin för en vecka sedan står sig fortfarande.
Vackra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...