tisdag 18 november 2014

Vill inte tillbaka hem

Klockan 12.00 checkade vi ut ifrån Cabana Bay Beach Resort lørdag morgon. Tur var nog det att vi hade en sen ut checkning. Det blev lite sent sista kvällen. Vi tog shuttle bussen ett par minuter bort till City Walken. Här åt vi fantastiskt god mat på Bob Marley restaurangen och det blev ett par drinkar på "Rising Star". Det är en lyxig variant av en karaoke bar. De har ett fulltaligt band och baksångerskor när du framför ditt karaoke val. Lång väntelista och ingen av oss kände att vi ville upp på den stora scenen, inte ens Wiggo.

Vi försökte fylla timmarna med något annat än att sitta och vänta på flygplatsen. Det blev ett besök på Super Target, Home depot och Cheesfactory. Genom min Norwegian app kunde jag se att flyget var en timme försenat. Avgång var nu 20:25. Vi åkte ändå ganska tidigt till flygplatsen för att vara på den säkra sidan och lämna tillbaka hyrbilen.

När vi väl kom ombor på flyget gick tiden snabbt. Bara 8 timmars flygresa hem och eftersom det var kvällsflyg somnade jag efter en film och lite mat.
Väl hemma på norsk mark hämtade vi bilen och körde hem till Beitostølen. Här möttes vi av snö och en miljon längdskidsåkare. Det är Beitosprinten nu till helgen och alla landslag har kommit hit för att träna innan tävlingen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...