tisdag 4 november 2014

Daytona Beach

Daytona är känt i hela världen för NASCAR. Jag är inte speciellt motorintresserad men åker man på tur med två killar får man offra sig lite. Men det visade sig faktiskt att det var ganska i intressant. Det bästa av allt var den 90 minuter långa guidade turen vi ÅKTE. Guiden körde en stor bil med kärror bakom. Jag och Wiggo hade stora problem med att ta oss fram till fots efter gårdagens tävling. Vad summera har krympt och blodblåsorna envisas med att pulser. Vi blev guidade in i V.I.P loungen och på banan av en karismatisk Amerikanare i 60 års åldern. Han hade bara jobbat där i 6 månader men visste allt och lite till. 
Här står vi på Victory Lane och tvångsfotograferas. Bilderna fick vi köpa för 35$ i souverni affären efteråt om vi ville. Det valde vi att inte göra, men behöll den här bilden som är tagen med min kamera.
De här förarna hade hyrt hela banan i 4 dagar för att köra sina privatbilar. Vi såg två bilar under tiden vi var där som började ryka och brandkåren fick rycka ut. Ingen billig hobbie.
2014 års Daytona500 vinnare Dale Jr.

Banan är så stor att det finns en sjö i mitten. De organiserar fisketävlingar i den vid vissa speciella anledningar.

Jag och Jon chillar i vår Tram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...