tisdag 14 oktober 2014

Trolltyg i tomteskogen

Eric har haft besök av ett par andra hundar i helgen. Det är inte något han uppskattar direkt.
Han är ett bortskämt litet djur och van att få all uppmärksamhet själv. Lilla gubben har hunnit bli 9 år.
I morse tog jag med honom till skogen. Då blev han genast på alerten och hoppar runt likt en valp.
Myren var frusen och lavskrikorna hade stenkoll på var jag befann mig hela tiden.
Eric fick upp en hare efter bara 12 minuter. Ingen tid att förlora tänkte nog han.
Mitt största problem i dag är att jag inte orkar att sitta still. Jag och Eric har därför jagat i stora cirkla, omvarandra. 
Fåglarna i skogen är stormförtjusta kottarna i toppen av granarna. Det är ett bra kottår i år.
Det skiter nog Eric i, men jag tycker det är trevligt att se när skogsfåglarna jobbar.
Jag delade med mig av min lunch till dem.
I skogen finns det rådjur, i baracken finns det smådjur sjunger Cornelius. Jag hittade Frankenstein i skogen, det sjöng aldrig Mr Vreeswijk om?
Nu har Eric jagat i 5 timmar, min choklad börjat att ta slut. Typiskt!

Efter 5,5 timme kom Eric tillbaka till bilen och vi åkte hem, lagom tills att det började regna.
Det var fantastiskt gôtt att komma ut i skogen. Det är perfekt att jaga mitt i veckan när de flesta andra är på jobbet. Det är ett litet dilemma att bo på en turistort, fjället och skogen fylls med människor på helgerna. Bäst att passa på när det är lite lugnare på vägarna också. Vill inte riskera i onödan att det kommer en bil på vägen när Eric jagar Jösse...











Kafferast på stubben

Sliten och glad Hamliton. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...