söndag 22 juni 2014

Mål

Midnightsunmarathon G sport halvmaraton.
Ligger nu i sängen och kollar resultatlistorna. 
Jag kom i mål på 1:46:11 vilket gav mig plassering 269 av totalt 1139 deltagare. Av alla 505 kvinnor kom jag på 51.e plats och i min grupp 30-40 år på en förvånande 7.e plats!
Fantastisk bana och många hejarop. Norskarna kan det där med kobjällror och skapa stämning. Starten var lite trång som förväntat. Jag och Sofie höll i hop ett par kilometer. När det började spricka upp försökte jag bara gilla läget. Det var först efter ca 14 kilometer jag började känna mig lite tungare i stegen. Konstigt nog var min 10e km min snabbaste. När det var 3 kilometer kvar började jag bli sliten på riktigt men publiken bar mig i mål;)
När jag fick medaljen kändes benen lite darriga och när en dam kom och la en värmefilt över mig började jag nästan gråta. Gick lite tom de sista kilometrarna. Stannade inte en enda gång för att fylla på vatten eller energi. Repade mig dock hyfsat fort efteråt. Tyvärr blev jag nog lite för kall när jag väntade på de andra. Hoppas att jag slipper att bli förkyld på grund av det. 

Det mest chockerande var att efter ca 9-10 kilometer hör jag någon en röst som ropar Aaagneeetaaa.. Och där vi vände för att springa in mot staden igen ser jag Elin Karlsson. Vi backpackade tillsammans 2004 efter att ha träffats på Beitostölen. Och jag har inte träffat henne sedan då. Hon är nämligen inte på Facebook. ;) Jag fick ett par ord med henne i målområdet och vi bytte nummer. Hjälp vad glad jag blev.

Nu närmar sig klockan 03:30 och det ser ut som om det är mitt på dagen när jag ser ut genom fönstret. Bäst att försöka sova lite:)
Natta..... 

3 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Bra jobbat!! Kram

    SvaraRadera
  2. Supert Neta! Det høres ut som en flott reise du er på. Herlig!! enjoy the rest!

    SvaraRadera
  3. Veldig bra! Her er min beskrivelse av årets maraton: http://thomaskfore.wordpress.com/2014/06/25/sub-315-check/

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...