lördag 7 juni 2014

Löparskor

Löpning borde höra till en av de billigaste träningsformerna, eller?

Jag har aldrig varit riktigt insatt i träningsskor. Jag luffar runt i mina converse och fjällskor med snygga färger.
När jag spelade fotboll fanns det inga andra färger än svarta fotbollsskor. Då var valet enkelt. En sko i rätt storlek. 
Men det är en djungel där ute. Skor, extra sulor och nu också...kompressionsstrumpor.
Hjälp!
Och hjälp fick jag. I en nyöppnad löparaffär i Karlstad. Jag hade sett ut ett par fina asics skor som vunnit alla tester och var skit snygga! Perfekt tänkte jag...
Det visade sig efter tre omgångar på löpbandet att jag måste bygga mer muskler i ankeln för att den skon ska passa mig. 
Det blev Asics GT2000 och det var bra att ta farväl av mina Nike Free3 som byttes ut mot asics gel super j33. Jag som har sprungit med Nike de sista åren. Förutom ett par asics terrängskor med gortex. De slet jag ut på under ett år.
Hoppas att de nya dojjorna ifrån asics håller längre än så.
Asics GT 2000 neon gula har jag valt att springa Midnattsolsmarathon med. Mina Nike Free3 känns fortfarande bättre på foten än de nyaste asics gel super 33. Vi får se hur de känns efter ett par tiotal mil:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...