måndag 5 maj 2014

Varför får jag tandvärk när jag springer?

I april har jag sprungit 134km vilket är mer än vad jag brukar under en månad. För ett par veckor sedan började jag att känna av ilningar i nedersta tandraden. Det blev mer och mer smärtfyllda perioder. Särskilt under och efter träningen. Jag besökte tandläkaren men hon hittade inga fel. hon trodde att jag bet ihop för hårt och att jag kanske var stressad.
Eftersom tandläkaren inte var mycket till hjälp sökte jag på olika forum på internet. Här visar det sig att jag inte är ensam om att få ont i tänderna när jag tränar. Dessvärre hittade jag inte något botemedel. För någon hade det gått över av sig själv och andra hade börjat att täcka över munnen med en buff för att slippa vinddraget direkt på tänderna.
Jag har testat lite olika tekniker nu, men inget ser ut att göra det bättre. Ibland blir det väldigt smärtsamt och jag måste ta smärtstillande för att kunna sova.
Avklarat 5 av 12 veckor i träningsprogrammet nu:)
Jag och Sofie ute och springer i Halmstad
Efter tandläkaren !!! Inga hål inga fel ?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...