torsdag 13 mars 2014

End of the season...already

På söndag åker Fern hem med sina sista gäster tillbaka till England. Måndag åker hon vidare till Florida. Där ska hon tillbringa en vecka på Disney Academy i Orlando. Hon börjar jobba som Adventure guide för Disney i sommar. Drömjobbet säger hon ;)
I går kväll hade vi avskeds middag för henen på Hytta Mat & Vin. Vi fick "hot stone" där du själv får steka maten på varma stenar som placeras på bordet framför dig. 
Efter middagen hade vi gjort i ordning en quiz. 30 frågor om vad som har hänt under säsongen. Det händer mer än vad man kan tro. Tokiga gäster och galna påhitt. Kul var det i alla fall. Inte för att vår säsong är över. Men de sista charterturisterna i från England har gjort sitt för i år, tyvärr. Får hoppas att de utökar säsongen med ett par veckor nästa år.

I förrgår bokade jag en flygbiljett till Stockholm. I slutet av mars har jag bestämt mig för att hälsa på alla kompisar i huvudstaden. Det var längesedan jag träffade dem nu. Wiggo har varit i Kiruna,Geilo,Oslo och åker snart till Svalbard så jag tyckte att jag kunde få lite ledigt och rymma Beitostølen för en helg. =)
Ser fram till att möta våren i Stockholm =) Kryssar fingarna för att det ska bli sol.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...