lördag 29 mars 2014

Air Norway

Flygresan till Oslo var fantastisk. Jag och en passagerare till (en pratglad dam i från Valdres med tre vuxna barn. Jag vet allt pm deras liv nu) gick ombord. Här fick vi en säkerhetsgenomgång av den danska co pilot/ pursern. Han förklarade hur säkerhetsbältet fungerade och att det fanns kaffe i en kanna bakom mig på golvet. Jag dök ner under säte nr 10a och erbjöd min medpassagerare en rykande kopp nybryggt kaffe. Vi fortsatte att samtala om Valdres och hennes barn tills ljudet av propellrarna dränkte vårt samtal. 25 minuter i luften tills vi landade på Gardemoen. Något jag observerade under resan var att cockpit saknade en solskärm. Piloten hade satt upp ett A4 ark i fönstret, när vi ändrade kurs flyttade co. Pilot/pursern arket allt eftersom solens strålar letade sig in i kabinen. Något av ett lyckorus infann sig också när jag upptäckte den lilla Tobrelonen. Alla säten på flyget hade en kaffekopp,servett och en liten chokladbit. Tanken slog mig att länsa alla tomma platser, men hur skulle det sett ut ;)
Väl framme i Oslo öppnade jag Norwegian appen på telefonen och kom mig smärtfritt igenom säkerhetskontrollen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...