måndag 3 februari 2014

Februari i Netabu

Det känns som om det var flera månader sedan solen var framme. I dag var det spått sol, äntligen. Jag fick ledigt ifrån jobbet och planen var klar. Jag tog med mig Nemi och Eric och åkte till Netabu. Vägen var inte plogad fram till stugan. Det blev att pulsa i snön som gick över knäna på mig. Värre för kortbenta Nemi som fick byxa som en hare. Hon sover nog gott i natt.

Jag släpte först Eric. Väntade lite innan jag även släpte iväg Fröken Nemi. Solen sken och jag kokad mig en kaffe kopp, riktigt härligt. Eric fick upp ett spår efter en stund och jag såg på GPSn att Nemi hakade på. Men hon hamnade väldigt långt efter och till slut kom hon tillbaka till Netabu. Eric kämpade på med haren. Jag hade ingen chans att komma dit. Jag skulle ha tagit med snöskor. När Eric närmade sig och jag gick ner för att sätta mig på pass så kom traktorn och plogade.

Lite typiskt kan man säga. Men det var väldigt behagligt att gå tillbaka till bilen efteråt. Traktorn dränkte Erics los och det blev lite lönlöst. Jag följde GPSn och mötte upp Eric i ett scooterspår. Han följde villigt med tillbaka. Dags för lunch och en lite pause i stugan. Lyxade till det med middagsrester och en iskall Julmust. Hundarna snarkade i kapp efter ett par minuter.
God morgon på Netabu

Nemi i behov av snorkel

Vacker utsikt från Netabu

Lunch

Vila lite efter mate ;)

Grannens fina stuga

Halvt Beagel Halvt Hamilton

MASSA snö

Finaste vovvarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...