lördag 14 september 2013

Minnesota Horse and Hunt Club

-the great outdoors!
Derek tog oss med till North Americas Premier Shooting Sports Venue.
Vilken dag...
På vägen dit stoppade vi och köpte ammunition och jag hittade äntligen. Ett rosa vapen fodral. (Sorry pappsen). 25 skott kostade runt 40kr. 
När vi kom fram till klubben var parkeringen fylld med stora pick-up bilar och gubbar. Skit, tänkte jag. Det var trots allt fredag morgon och folk borde jobba ;) Det blev lite nervöst i början. Vi skrev in oss i receptionen och Derek hade med pumphagel till oss. Jag har aldrig skjutit med det förr så det blev ännu mer nervöst haha...
Området var enormt. De hade hundar man kunde hyra (20 dollar), kennel,levande byten som förespegla KALKON! Vi var fyra stycken och gick längs med stigarna till olika poster. 
Lerduvorna kom i från olika håll och i olika hastighet på de olika posterna. 
Du kunde också välja om du ville ropa fram en och en, få två samtidigt eller få den andra direkt efter att du skjutit ditt första skott.
Efter en lite hackig start och hjälp led pumphagel geväret gick det okej. Jag kom på 3.e plats ;)
Det var verkligen jätte kul, jag kunde lätt ha stannat där hela dagen om jag inte hade blivit så sår i armen. När vi var klara med banorna åt vi lunch i klubbhuset. Hamburgare och lemonad;) så klart.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...