torsdag 15 augusti 2013

Motivation kom och ta mig...

Man kan ju tro att motivationen till att orka springa längre sträckor borde ha infunnit sig efter att anmälningsavgiften till Maui Marathon blev betald, men nej då. Styrketräning och fjällturer är det som lockar mest.
Eric klagar så klart inte, bara när jag stoppar och äter mig mätt på blåbär,smultron och hjortron.
Jag har aldrig upplevt att det varit så mycket bär i fjället för. Eric gillar blåbär men vägrar att plocka själv. Den bortskämda hunden får mig att plocka blåbär både till  han och mig...

Borde väll lägga upp en liten plan för träningen. Jag styrketränar 4-5 gånger i veckan 45 minuter.
Pilatesbollen jag köpte i Sverige i Maj änvänds flitigt och slyngorna som jag fäster i dörrkarmen.
De fria vikterna har jag lagt mer tyngd på och det har gett resultat =)
Det känns som att styrketräningen har givit mig lite extra styrka när jag springer i uppförsbacke.
Benen tål lite mera stryk helt enkelt.

Det var det här med kosten...
Efter att vi testade att äta plantbaserad kost en månad i vintras, har jag hållit fast vid det. I sommar har jag så klart ätit både fisk och kött, men mas 1-2 gånger i veckan.
Pappa hade väll sagt att det sitter bara i  mitt huvud, men jag känner stor skillnad på ork och tröttheten när jag har ätit en måltid utan animaliska produkter.
Till frukost äter jag nästan alltid gröt och mjölken har jag bytt ut till Havremjölk, vilket smakar bättre än vanlig mjölk till gröten.
Nu i bärtider har jag också gjort många smaskiga smooties. Jag blandar i Hempa pulver,Spirulina,Raw Kakao, Maca pulver allt efter mitt behov av proteiner (efter träning) eller uppiggande ( långa dagar).
Jag fick frysta krusbär av Wiggos mamma ochde använder jag i mina gröna Smootie blandingar.
Banan+Krusbär+Spenat+äppeljuice+spirulina = Grön superSmootie


Get out and run
Run Free!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...