tisdag 12 mars 2013

Valdresflya öppnar inte före Påsk

Idag var det Frukost möte med Beitostølen Utvikling. Jag och Pete var där, näringslivet,kommunalrådet, ordföranden i kommunen och andra nyckel personer ;) På agendan stod strategin över de arrangement som planläggs här på Beitostølen under året. Alla möjliga arrangement Skimarathon,Trollrock,Fjellmarathon och så klart Beitosprinten. Snöproduktionen har redan startat på stadion och vi hoppas kunna öppna de första längdskidspåret i oktober. Lagringen av snön har fungerat bra. Det är många gubbar på de här mötena och ett par damer. Trots att jag har passerat 30 hör jag till de absolut yngsta. Det speglas i de diskussioner som uppstår...
Nåväl det är synd att det inte är fler av de som jobbar och har egna företag som möter upp på de här mötena. Lättare att sitta hemma och klaga förmodligen;)
Antar att det är likadant i de flesta samhällen, alltid samma personer som stället upp och får saker gjorda.
Peace out//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...