måndag 10 december 2012

Nobeljakt på Netabu 10 December

Ett riktigt hundliv. Det är 2.a Advent och kvällsmaten är serverad. Proplan toppad med leverpastej. 

Sunrise @Netabu

Eric fick upp en hare innan solen gick upp. Här sitter jag och njuter av soluppgången och hör skallen eka bland bergen

30 cm nysnö och förfärlig skare gjorde mig till världens sämsta jaktkompis idag. Lat som jag var orkade jag inte hålla Erics tempo. Fick nöja mig att se på harspåren och njuta solen.
Nobeldagen firade med grillkôrv. Eric var väldigt förnöjd med mina kock-konster.

Varken hare eller julgran blev det.  - MEN vilken fin dag

Trött och sårtassad Eric. Han jagade väldigt bra idag, från kl.07.45-12:30/13:00.
Jag kunde se att det var blod i hans spår redan tidigt på dagen, men han gav sig inte. Vilket resulterade i 4 såriga tassar och en blodröd svanstipp. =(

Inte så illa utsikt att vakna upp till

Eftermiddag på Netabu. Eric ligger och sover och det är dags att åka hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...