söndag 4 november 2012

John Lennon var kines och tomten kommer från Voss

Lördag och full fart på mässan idag. Jag har fortfarande inte fått tillbaka min röst så kommunikationen har inte varit den bästa. Idag delade vi ut torkat renhjärta och älgkorv. När vi presenterade delikatesserna fick vi blandade reaktioner. Älg var okej, de frågade om älgar var fridlysta och vad det var för kryddor i korven. No big deal. Men renhjärtat föll inte alla i smak. Eller rättare sagt alla gillade renhjärta så länge de inte visste om att det var,hjärta. Tur att vi inte sa som det var, att korven vi serverade egentligen var häst och inte älg!!! Det drog lite folk till oss i allafall många var nyfikna och tyckte att det torkade köttet var gott:). Ett annat dragplåster var tomten. Efter mässan tog jag,Vivian och Jan Ove tunnelbanan till Picadilly. Utan planer vandrade vi runt och hamnade till sist på en Let it Be föreställning. Beatles för alla pengarna, biljetterna kostade ca 400kr. Men inte visste jag att Lennon var kines? De sjöng och spelade gitarr som gudar. Himla tråkigt att ha tappat rösten när det var allsångs faktor på nästan alla låtar. Jag fick nöja mig med att dansa twist till twist and shout och veva med armarna till Hey Jude.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...