söndag 11 november 2012

Jamie Oliver Cardiff

När jag var i Cardiff åt vi på Jamie Olivers Italian en kväll.
Priserna var lägre än jag förväntade mig. För 4 personer gick det på ca 1000,-NOK
Då drack vi en flaska vin, två øl, kaffe,efterätt/förrätt i tillägg till huvudrätt. Jag prövade Jamies Rabbit ragu med citron och pasta. Alex är vegetarian och åt dumplings som hon också var väldigt förnöjd med. Atmosfären var "busy".

Det vimlade av folk och ljudnivån var ganska hög men inte störande.
Restaurangen låg i flera etager så när man skulle på toaletten var man tvungen att gå upp två trappor, det var ett litet minus. Men toaletterna var väldigt fina =)pluss i kanten.

Dekorationen i restaurangen bestog mest av torkade skinkor, torkade grønsaker och andra ätbara saker. Kokböcker och diverse kunde man nog också köpa på plats. Personalen var observant och avslappnad. Det var lite trångt mellan borden där vi satt, vilket gjorde att du kunde spionera på bordsgrannen vad han åt innan du bestämde dig ;). Vet inte om det är bra eller dåligt!
 Jamie's Italian finns i alla stora städer i England och jag tänker absolut besöka det igen om jag får tillfälle. På hemsidan finns det mer information om var man kan hitta dem. Där hittar du också recept,webshop etc.
Jag har en Jamie kokbok och i går laddade jag ner hans gratis app på Itunes. Kolla in den här:
http://www.jamieoliver.com/apps/
Har du lust att testa en av hans Italienska restuaranger se var de finns här




















Husets hamburgare =) Massiv

Hareragu med pasta

Alex veg. mat Dumplings med vitlökspäron

Maldorf hotell som vi bodde på 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...