tisdag 13 november 2012

Äta och leva gott på fjället

Har testat den nya menyen på restaurang BareKOS.
Till förrätt fick vi välja på pilgrimsmusslor och gravad ren.
Huvudrätt Torskrygg med "ribbe" eller Ren och renhjärta.
Till efterrätt fick vi välja på päron med cognacglass eller mörk choklad med färsk ost.

Det bästa var varmrätterna. Men det var svårt att komma ihåg alla ingredienserna efter att läst dem på menyn. Rätterna var bra mycket mer intressanta när de låg framför mig på tallriken än när jag läste dem på menyn. Personligen gillade jag inte att de serverade kött på fiskrätten. Jag vet att det är gott med något salt på fiskrätter. Men tycker att en fiskrätt ska vara en fiskrätt och inte en fiskrätt med kött.
För de vegetarianer som äter fisk försvinner halva rätten när den består av hälften kött. Det är alltid mysigt att äta på BareKOS så restaurangen lever upp till sitt namn. Trevlig svensk personal, kocken är också svensk. Men maten är "hel norsk". ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...