fredag 23 november 2012

Afrika kallade vi Arvika förr...

Vet egentligen inte varför! Vi kallade det bara för Afrika, undrar var det kom ifrån. Idag har jag varit ganska effektiv måste jag säga. I morse var det tandläkarbesök,inga hål. Men hon tyckte jag hade många tänder. Det gjorde mig orolig och jag frågade om hon tänkte dra ut dem. Men det hade hon inte tänkt, tack och lov ;)
Sedan åkte vi till Arvika, både
mamma,pappaoch jag behövde nya pass. Det var ett smidigt system och gick fort. Det dumma är att jag måste hämta ut passet personligen. Vilket innebär att jag måste åka hem inom två månader igen.
Det passar dåligt nu när vintersäsongens drar i gång. Vi stannade till i Jössefors och drack kaffe. Spionerade på Danjels ankor och fina julbelysning också. Synd att jag är här så tidigt, det är kul att se alla hus som hänger upp juldekorationer:) ingen som går "all in" på Beitostølen. Sen blev det mer kaffe i Näs hos mormor innan jag åkte och besökte Robert som jag gick i skola med för hundra år sedan. Trevligt var det men jag är helt slutpumpad:)) nu är det natta...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...