fredag 26 oktober 2012

Harjakt i Langmorkje

Snö,vind och minusgrader. Så startade dagen idag. Eric jobbade på och kallt var det. Det blir oftast mycket kallare när man inte ser eller hör något ;). När det närmade sig lunch tände vi en brasa och tog en kopp kaffe. Invigde min nya rosa kopp:). Jag tappar nog inte bort den i första taget. Eric fick inte upp någon hare så vi åkte vidare till en annan plats, längre öst ut. Av en händelse fick vi se harspår vid vägkanten och bestämde oss för att gå in i skogen där. Eric blev helt vild och efter en stund bar det av bland buskar och bäckar. Det var ganska mycket snö och tungt för oss tvåbenta att gå. Vi posterade ut oss och väntade. Eric drev på bra och skallet ekade, härligt. Han drev haren mot mig och plötsligt fick jag syn på den. Den här gången tvekade jag inte. Och när jag fick sikte på den tryckte jag av ett skott. Tittade upp och där låg den. En stor fin hare. Eric låg ca 8minuter bakom den. Efter en lång dag och fingrarna var förvandlade till istappar gick vi tillbaka till bilen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...