lördag 7 maj 2011

Flygresan till Kreta


Qatar Airforce på flygplatsen i Chaina. - Det vill jag inte tänka på vad det betyder...
Högt över molnen =)

Åkte i från Årjäng vid 4 tiden på morgonen och var på Landvetter vid 7 tiden.
När vi skulle checka-in hittade de mig inte i passagerarlistan. Så klar!
Efter många om och men hittade de till slut mitt namn och jag kunde få mitt boardingpass.
Det var längesedan jag var på Landvetter. 4 år sedan när jag och Wiggo åkte till Kerala.
Vid gaten fikade vi och för 4 personer betalade vi 220 svenska kronor. TÄNK om det varit Norge. Då hade vi fått betala det pr. person om vi hade fikat på Gardemoen ;)
Jag hittade boken jag letade efter på tax freen och fick tag i biotherm bodylotion ;) Check.

Flygresan var kort lite under 4 timmar. De serverade pasta med kassler och en jätte god grekisk sallad ombord. Till efterätt fick vi Negerbollar...Det var så himla gôtt. Jag ocg Sofie pratade om det här om dagen hur mycket vi saknade Negerbollar...eller delicatobollar. Kärt barn har många namn?
Landade i Chaina och vi behövde inte visa passen, fördel att vara med i EU?
Transfern till hotellet tog nog 45minuter...vad vet jag. Jag somnade...
Väl framme är det första mamma säger - Har vi kommit till världens ände?
Kan bekräfta att första instrycket blev bättre ut över dagen ;)
Innan vi packade upp gick vi rakt i baren och ut i solen...
Utsikten i från mitt hotellrum. Vågorna är det tsunami storlek på och det blåser galet mycket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...