onsdag 25 maj 2011

Den Norske Isbilen

DNB = Den Norske Bank
DNT= Den Norske Turistforeningen
DNV=Det Norske Veritas...

Jag tror att den här listan kan göras lång, men idag upptäckte jag något nytt.
Eller rättare sagt något gamalt-nytt. Nämligen Glassbilen!
DA-da--dada-da Da-da-da-dada...da da da da da da... Så låter den i Sverige men inte i Norge.
Då låter den mer...Daaa Dam Dam Dam, Daaa dam dam dam dadadadada da daaaaa....
Nu heter det inte Glassbil i Norge utan Isbil. Det heter till och med DEN NORSKE ISBIL.
Som om att den skulle köra vilse utanför landets gränser och inte veta var den kom i från?
Eller som om att det finns Svenska, Polska eller Turkiska glassbilar här att konkurera med?

I eftermiddags gjorde jag som jag brukade göra hemma på Violvägen. Jag hörde Glassbilen och sprang allt vad jag kunde för att den inte skulle åka i väg. Enda skillnaden nu är att man kan välja precis vad man vill för glass. STÖRSTA paketet om det så vore...Det kunde man ju inte när man var lite...( eller det fick man inte). Jag längtar efter pralingglassen och knöttarna. Idag blev det med varning för vuxenpoäng en glasstårta och ett par pinnar som hette Crispis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...