onsdag 8 september 2010

Saladmaster Helt Vilt - Helt Vilt pris också?

Anita får en demonstration av oljepannan.

Jag blev inbjuden till Anita för att kocken Erling Theodorsen skulle komma på besök.
Han säljer grytorna alla snackar om...Saladmaster
Mitt första homeparty och jag kan erkänna att jag var nog ganska skeptisk när Mimmi hämtade upp mig..
Lax med grönsaker och potatis.
Allt kan stekas tillsammans utan att smakerna blandas

Mr. Theodorsen demonstrerade grytorna och lagade middag till oss.
Han bakade till och med en chokladkaka i en av grytorna som vi fick till efterätt.
Kvarnen, påminner om en TV-shop reklam.
Den strimlar,skivar,river och gör typ allt!..hehe! Pris ca NOK 7.900,-

Det är en helt vetenskap om hur man skall använda de olika grytorna och pannorna.
Saladmaster annordnar således matkurser till de som köper grytorna.
Det är livsgaranti på grejerna. Det betyder att du kan testamentera grytorna till dina barnbarn. Och de kan i sin tur få nya grytor och tillbehör om de skulle råka gå sönder efter 100 år.
Theodorsen gör chokladkaka i en av grytorna.
Kakan smakade lite för sunt för mig ;)
Han blandade nämligen i lök,sparris,potatis,äpple och squash. Istället för 1 dl olja eller smält smör som det står i receptet.

Förmodligen är det priset på grytorna som gör att de flesta pratar om det
Eller är det att man kan koka grönsaker utan att använda vatten? Vilket gör att grönsakern behåller sina mineraler och vitaminer bättre än om du kokar dem i vatten.
Saladmaster kommer i från USA vilket kanske inte kommer som en "suprise" för någon.

För ett litet set med grytor ( tror det var 3 st) får du betala ca Kr 19.700,- NOK och för det största settet Kr. 52.000,- NOK
Han var behjälpliga med avbetalning genom DnbNor. *OMG*
Det låter helt tokigt, att låna pengar för att ha råd att köpa grytor. Jag tror att det är råvarona som är viktigast när du lagar mat OAVSETT.
Det ligger i alla fall högre i min prioritering än grytorna och det känns som att det är där jag kommer lägga minga pengar även i framtiden =)

Men Theodorsen och Saladmaster har en fin blog i alla fall.
kolla in den här Saladmaster Helt Vilt

1 kommentar:

  1. Norsk kokk lagde samme mat i gryter fra IKEA!
    https://www.nrk.no/livsstil/sel-kasseroller-til-50.000-1.2464759

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...