lördag 17 juli 2010

VNV Nation

Arvikafestivalen skriver:
VNV Nation har tydligen under årtionden gått från klarhet till klarhet. Som ett gott vin. Fast med smak av elektronisk rock och industri.
Jag hade aldrig sett dem förut, men det var det bästa jag har sett på AF 2010. =)
KUL...att se och lyssna på ny musik och upptäcka flera band. Det är det som gör festivalen.
Jag hörde att det var sålt ca 9.000 biljetter, det är alldeles för lite. Antar att Arvika kommer gå samma öde till möte som Hultsfredsfestivalen gjorde i år. OM inget drastiskt sker till nästa år.
De har plockat bort hälften av alla Bajamajor och de som finns är rent ut sagt äckliga och de har verkligen gjort stora missar på spelshemat och plasserat fel artister på fel scener. Phuu....
Vi pratade mycket om det i kväll och vi var fast beslutna på att vi hade faktiskt gjort det mycket bättre själva.
Nästa år skall det också vara så HIMLA jämnstält. 50 % kvinnor 50% män skall det vara av de artister som bokas.
SÅ det handlar inte om att få hit de bästa och de cooolaste banden längre...bara politik, politik....det kommer bli döden för arvikafestivalen...

Go natt..;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...