söndag 6 september 2009

Onstadtunet

Vår utsikt som mer ser ut som en tavla än ett fönster
Bild nr 2 är en av förrätterna med vaktelägg och kalv.
Line, värdinnan /kocken skymtar i bakgrunden.
Mimmi tar sig en liten smak på ett av alla de viner vi fick pröva på genom kvällens gång.

Här kommer lite flera bilder i från gårdagen kalas på Onstadtunet.
Onstadstunet ligger i Volbu ca 30 min söder om Beitostölen.
Värdarna Line och Erik har byggt om hela sin ladugård. En idylisk bondromantisk stämning omsluter hela platsen.
Matsalen som förr var själva ladugården där korna stog är nu smakfullt inrett med gröna väggar och fräsha detaljer. Längst in i matsalen där silon en gång var fick några av oss sitta.

Ingången är rosmålad av en lokal konstnär som jag inte kommer i håg vad han heter. Han målade tydligen upp ett förslag med en pinne i snön vintern innan de började att göra om. Slutresultat blev helt fantastisk bra, och typiskt norskt =))
Jag hörde ryktas att de anordnar julbord här också det måste verkligen vara "riktig" jul med traditionsmat och julstämning.
Jag ehhm...fick några extra efterätter till slut.
Allt åt jag upp som den väluppfostrade flicka jag är ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...