måndag 24 augusti 2009

Hultsfred är det över?





Nu har det gått ett par år sedan jag flyttade ifrån "Hultan".
Läste en artikel i Aftonbladet idag om Hultsfreds festivalen.
Det verkar lite som att andan har gått ur hela platsen...

Tänk på allt jag fick lära och veta om hur festivalen startade. Alla människor jag träffade som jobbade frivilligt med att bygga upp Sveriges största och då bästa festival år efter år. Jag var med och arbetade de år jag bodde där. Det är något helt speciellt, att känna sig delaktig i ett sådant stort projekt.

Jag hoppas verkligen att festivalen inte försvinner helt, och att människor kan komma dit och uppleva den där go'a känslan av - Sommar i Småland med massa underbar musik och härliga möten...




2 kommentarer:

  1. Oh my, vilka bilder du får fram från arkivet! Hahaha jag skrattar högt och minns en fantastisk tid :)Saknar er alla!

    SvaraRadera
  2. Jag vet...det är heeelt sjukt vad många bilder du kan hitta i arkivet ;) hehe

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...