tisdag 26 augusti 2008

Morgonstund har guld i mun...

*Kl: 05.55*
Sömning hasar vi oss ur sängen försiktigt för att inte väcka, Eric.
*haha* Han sov som en gris medan jag och Wiggo fick kliva upp okristligt tidigt för att
laga frukost till 30 jägare + hundar.

Ja. Det var en fröken som minsann inte tänkte ge bröd till sin hund. Hon köpte en hel jäkla leverpastej, hotell storlek till sin fågelhund. Uj uj...hoppas att det smakade!

Jag blev kaffe ansvarlig.
Fyllde allas termosar med varmtvatten, te eller kaffe.
Det är två jaktlag som bor på Haugseter nu. De har det säkert jätte kul och goda middagar på kvällarna. Många hundar blir det. I går kväll blev det stopp i avloppet, vet inte om det berodde påallt hundhår i duschanlägget. Det rann ner vatten i taket på undervåningen.
Uj Uj, precis innan middagen skulle serveras. Lite smått kaos, men allt löser sej.

Nu sitter jag på Beitostølen, har vara planer om att cykla "Beitorundan" med Eric efter jobb.
Ska äta lunch nu iallafall, det blir Spagetthi med köttfärsås à la Haugseter.

Bon apetit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...