fredag 25 juli 2008

Biltvätt

Värmebölja över Beitostølen.
- Jag ska inte klaga!

I går efter jobb satte jag mig i solen och läste ut boken - John Sandford Silent Prey.
Iallafall hade jag lovat pappa att tvätta bilen. Jag har ingen trädgårdsslang hemma vilket innebar att jag fick ta mig en tur....

Min snälla chef lånade ut sin högtryckstvätt till mig. Den var hur, High tech som helst.
Högtryckstvätten hade nämligen 1000 olika lägen samt avfettningsmedel i en behållare och Bilshampoo i den andra. *skratt*
Jag tyckte det hel var väldigt komiskt just då, bilen doftade till slut blommor.

Eric band jag vid ett träd, det gick till en början bra tills han började gnälla.
Jag sa till han att hålla tyst!, Till min förfäran fick jag se att flugorna hade bitit han på magen, stackarn inte konstigt han gnällde. Det gav mig väldigt dåligt samvete, men resten av kvällen fick han ligga i soffa på balkongen.

Jag blev bjuden på kaffe och vin lite senare, grannarnatill chefen kom över och det var jätte trevligt.
Det är ju verkligen inte varje sommarkväll man kan sitta ute till midnatt utan att frysa ihjäl här uppe. Jag suuuuuger in all sommar nu hehe...

Dagens projekt blir att städa bilen ifrån insidan
(måste först hämta tillbaka bilen eftersom jag gick hem i natt)

Neta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...