tisdag 17 juni 2008

Visby rundvandring



Hallojs,
I går kväll åkte vi ut till Tors gård.
Här har de utöver behandlingshem och vandrarhem desutom höghöjdsbana och andra aktiviteter.
Vi gick en bit längre bort och fann ett kalkstensbrott som fungerar som en liten sjö.
Det var jätte varmt i vattnet och det var flera barn där och badade.

Idag har vi varit inne i staden och letat efter lite kläder till examen i morgon, men vi hittade ingenting.
Istället blev det en lång promenad, gata upp å gata ner inne i ringmuren.
Jag köpte en leksak till Eric och Walter fick också en ny leksak.

Vi har letat runt efter ett vandrarhem tills i morgon, så vi kan se EM matchen inne i staden.
Efter många om och men hamnade vi i ett fd. fängelse.

Det verkar lite "skummelt". Jag fick skriva in namn och allt, sist på pappret stod det Cell nr:
Ihhh....nåväl! Damen som tog emot oss älskade hundar, hennes hade precis gått bort =( Vi pratade en stund med henne och åkte vidare "hem" till Hassela.

Nu ska vi bara slappa och se en film. Jag och Walter ska inte vara med på examen i morgon så vi tar en långpromenad istället. =9 tror jag blir välldigt bra.
De ska grilla helstekt lamm här på skolan till lunch i morgon, det blir spännande. De börjar redan kl. 05.00 på morgonen så att det ska vara klart till kl. 12.00.

kram

Aftonbladet 2011

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Isfiske och silver

Isfiskartävling på Miron. Här var det full rulle hela lördagen med stora och små isfiskare. Tävling i kastspö för barnen med indelning i frå...