onsdag 4 juni 2008

Snart semester igen

Gotland
Den här gången styr jag färden lite mer i östlig rättning.
Visby är målet. Första gången på Gotland och jag ser fram emot besöket.
När jag var i Indien i höst läste jag några böcker av Marie Ljungsted. Hon skriver kriminalromaner med bas ifrån Gotland. Böckerna blir ganska lika i längden, iallafall dem jag läste.Hon beskriver ett färgrikt och nutida Gotland som verkar ha mycket att bjuda på.
Hoppas att det blir fint väder, lite lättare att ta sig för at göra någonting ute i det fria då.
Jag kommer bland annat att bo på Medeltidshotellet. Bara det verkar spännande!

Anledningen till att jag åker dit är att hälsa på Stefan och Walter. Jag har aldrig träffat Walter förut och nu är han redan stor. Jag skall packa ner några grisöron i ryggsäcken så att jag kommer på god fot med han ifrån början ;) Stefan jobbar på Hassela * Det verkar som ett stimulerande men ganska hårt jobb, om du frågar mig.

De har också en rehabliterings anläggning för hundar. Tänk om jag hade kunnat ta med Eric. Kastat han i en simbassäng eller något, det hade varit populärt haha...NOT!
Kolla in den här sidan: Hund-rehab. De har fått valpar nu också som är till salu...Super söta Kanske lite osunt att döpa hunden till Fajt men, men haha..
Ingen av valparna har så fina namn som typ....Eric eller Walter ;) KONSTIGT!?


* Hassela bedriver ett omfattande arbete med socialt utsatta ungdomar. Bakgrunden är skiftande liksom problembilden men utgångspunkten är att alla har talanger och begåvningar som går att utveckla.
Här bor och arbetar vuxna och ungdomar tillsammans – en del har sitt hem här medan andra enbart sin arbetsplats. De vill ta aktiv del i att forma ett samhälle som inte slår ut barn och ungdomar i tidig ålder, utan ger plats och möjlighet för unga och gamla att få växa efter sin förmåga.


Peace & Love
å för guds skull Rock `n´ Roll

1 kommentar:

  1. Hej och kul att du kommer på besök! Ska bli lite skönt med ett litet avbrott, har i dag kollat när folk åkt wakeboard/vattenskidor och sen har vi spelat beach volley. Och nu snart är det fin middag. Ingen rast och ingen ro. Du får nog förlja med på skolavslutning när du kommer hit. "mina" barn ska ta examen! =) Kram

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...