fredag 6 juni 2008

Poliser överallt

Hei,
Den här veckan har det kryllat av poliser och polishundar på Beitostølen.
Ganska trevligt med hundarna ändå. De har varit nere på World Cup Stadion och tränat knarkhundar tror jag att det var.
I går efter jobb åkte jag ner till Heggenes och köpte blommor till Haugseter. Det skulle vara till alla stora bord och de små borden i "peisestua". Det blev lila/vita petunior och min i Eldblommor.
Vägen in, Jountheimsveien var ett kapitel för sig själv. Påminn mig att min nästa Netamobil ska vara 4-hjulsdriven. Det var hål i vägen, och vattnet rann i stora bäckar igenom vägen på flera ställen. På Haugster har de lagt in nytt golv, bytt ut tak på stugorna och målat upp Posten. ( ett gammalt posthus vi har till uthyrning)
Eric blev helt vild i bilen när han förstod att vi skulle till Haugseter, han pep och skrek hela vägen *hehe* Wiggo lagade middag till oss och jag, Gunnhild, Shanti och Eric gick på en promenad längs med Jotenheimsveien. Strålande sol, snön låg i stora drivor men solen stekte. Konstigt det där!

Iallafall, när jag åkte hem lite senare på kvällen så stod det en polisbil i min sida av vägen.
Jag saktade in och tänkte som så att det var säkert en rutinkontroll.
TILLS jag fick se den beväpnade polismannen som stod i diket på andra sidan vägen. Solglasögon och en bister uppsyn hade han. Ihh....han vinkade med vapnet att jag skulle köra förbi.
Sagt och gjort jag körde sakta förbi och skyndade mig hem och ringa Wiggo.

Han berättade att det hade varit ett gisslandrama i Gudbrandsdalen. Närmare bestämt Otta. (Wiggos föräldrar bor där) Polisen hade ringt till Haugseter och frågat om vägen var öppen, de stängde av alla tillflyktsplatser. I morse såg jag på TV att det fortfarande inte hade något spår av de misstänkta...
De körde en mörk Audi...(Netamobilen) ...nej da det var en Svart Audi A6 av äldre modell.
Läs mer här:
På bilden kan ni se mormor, mamma och
Eric promenera på den vägen som polisen stod på i går kväll.

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Kautakeino

Ja vi har bokat en helg till Kautakeino. Någon åker till Spanien och någon väljer att åka till Nord Norge… VG skriver att det är nu -34 grad...