fredag 16 maj 2008

Stejk på flygplatserna här i Norge

Jo men visst, nu var det dags att strejka för flygplats personalen.
Lagom till vi ska åka iväg. Det här med tajming!

För 2 år sedan när jag skulle flyga ifrån Köpenhamn till Oslo var det fullt kaos. När jag äntligen kom till Gardemoen låg allas bagage i en enda hög.
Helt otroligt att jag kom hem den gången.
Jag missade nämligen min flight pgr av att bagagebandet på Kastrup inte fungerade och in check tog för lång tid.
Jag blev först inspärrad (utan bagage) mellan säkerhetskontrollen och gaten på Kastrup.
Som tur var, fanns det en barmhärtig flygvärdinna som lät mig och några till åka med ett annat flyg, fast vi inte hadde boardingkort till just den flighten...
Sterling som jag åkte med då stängde sin informations disk. Då lovade jag mig själv ALDRIG mer lågprisflyg.

Men det är just Sterling jag ska åka med nästa Lördag ner till Alicante. Jag hoppas för allt i världen att de har kommit fram till något i förhandlingarna då. Annars blir det att köra upp till kalla Beitostølen igen =( *Suck*

En sak som är bra för mig, wiggo, eli och rolf i morgon är att vi har bokat med Detur och inte Apollo som vi tänkte ifrån børjan.
Eftersom Apollo, Ving och Startour ställer in flygningar både hit och dit för tillfället.

Vi kan läsa i Dagbladet idag
"Hverken Tyrkiareiser, Solia eller Detur rammes direkte av streiken da selskapene bare flyr fra Oslo for tiden. Men, skulle streiken bli langvarig eller trappet opp, kan også deres passasjerer bli rammet."

Hela artikeln kan ni läsa här

Ha det fint så länge....

1 kommentar:

  1. HEJ! hoppas att allt löser sig och att ni kommer iväg som planerat då!!! Är så avundsjuk just nu! (har haft några lektioner idag som varit åt mardrömshållet...hmm, hoppas resten av dagens lektioner blir bättre :S)
    kram

    SvaraRadera

Hej skriv gärna några rader till mig.
Det är så trevligt att få en lite hälsning

Hund på rymmen

I går efter jobbet lagade vi (läsa Wiggo) middag. Efter middagen tog vi med hundarna på promenad. Jag hade sett lite tidigare på dagen att d...